Thursday, April 22, 2010

Gurau atau Garau.


Salam hormat dan rahayu



Setiap individu mempunyai personalitinya tersendiri. Ada antara mereka yang mengambil jalan mudah untuk mengekalkan imej atau status hidupnya, dan ada yang bekerja keras demi mencapai cita-cita mempertingkatkan prestasi kerja mereka. Apa pun jua, sesuatu itu akan berhasil jika disertakan dengan usaha dan bersungguh-sungguh.


Personaliti yang baik dan tekal dalam diri seseorang membolehkan mereka membuat keputusan yang bijaksana dalam menyelesaikan sebarang masalah, apakah ini benar. Apakah jalan penyelesaian yang dapat mereka guna dalam menangani isu sebagai contoh, rasuah, kepimpinan, ekonomi, politik, pengangguran, kemiskinan, kesihatan, pendidikan, dan kemanusiaan? kesemuanya ini memerlukan komitmen yang tinggi daripada semua pihak, sama ada peringkat bawahan sehingga kepada pemimpin negara.


Tak mungkin rasuah dan apa jua perkara negatif dapat dibanteras dinegara ini, jika semua pemimpin dan rakyat tidak serius dalam apa jua tindakan, atau hanya ia merupakan sebagai gurauan minda atau garau dalam pendekatan kritikal mengatasi sebarang masalah, pasti negara akan mengalami kepincangan keamanan.

No comments:

Post a Comment