Saturday, July 17, 2010

Sengketa Manusia Bikin Hidup Merana.




Salam hormat dan rahayu



Sengketanya manusia selalunya membawa kemusnahan pada alam kehidupan sejagat. Jarang sekali ianya membawa keharmonian. Lihat apa yang berlaku pada dunia hari ini, perang sana sini, konflik kemanusiaan tiada henti sehingga membawa kematian, kesengsaraan hidup, dan ketamadunan manusia sudah semakin hilang.



Pembunuhan sesama sendiri, malah dalam negara mahupun luar negara sudah tidak terkawal. Kekejaman Israel terhadap Palestine hingga kini tiada hentinya, seolah-olah nyawa manusia umpama debu yang berterbangan tiada siapa yang peduli. Kuasa Israel keturunan Yahudi begitu kental dan dibantu pula oleh kuasa besar untuk menghapus etnik palestine malah untuk menguasai dunia maya ini seterusnya.




Kebanyakan mereka berbangsa Yahudi yang menetap di Eropah Timur tidak dibenar sama sekali keluar dari kawasan yang dinamakan "Pale of Settlement" terletak di sempadan barat negara Rusia. Untuk pengetahuan umum, kaum Yahudi terutama berbangsa Khazar terkenal dengan kebudayaan Yiddish yang sentiasa gelojoh dalam menangani urusan-urusan kewangan tanpa menghiraukan adab tertib dalam budi bicara mereka.

Berbanding pula dengan golongan Yahudi yang dinamakan "Biblical Hebrews" yang bersikap sederhana umumnya mereka adalah orang-orang dusun tidaklah boleh dikelirukan dengan kaum Yahudi yang menetap di kawasan "Pale of Settlement". Apa pun jua sejarah telah membuktikan bahawa Yahudi telah memainkan peranan yang begitu licik sehingga banyak negara-negara di dunia ini tunggang langgang, hutang nasional yang tidak terkawal sehingga menimbulkan peperangan dan jatuh muflis.
Hati nurani manusia semulajadinya ingin ke arah kebaikan dan memerlukan keharmonian hidup, cuma setan atau iblis-iblis yang menjiwai manusia mahukan kehancuran dan kemusnahan. Justeru kita perlu berganding bahu dengan apa jua kemahiran dan daya fikir serta kemampuan memerangi mereka yang bergelar "Bangsa Perosak di Muka Bumi" ini.

No comments:

Post a Comment