Tuesday, June 1, 2010

Tiada Kesampaian.




Salam hormat dan rahayu.


Serangan komando Israel ke atas kapal yang penuh dengan anak-anak kapal dan muatan untuk bantuan bagi penduduk Gaza amatlah dikesali dan terkutuk sepanjang sejarah kemanusiaan. Apakah mereka ini dengan mudah boleh lakukan apa saja tanpa menghiraukan peraturan antarabangsa? membunuh, memukul, memperkosa Hak Asasi Manusia, malah mahu menghapus etnik di Gaza, supaya mereka beraja di hati bersultan di mata.




Israel disokong dan dibantu oleh kuasa besar Amerika amat angkuh menindas negara Arab termasuk Palestine, sanggup bertindak kejam tanpa peri kemanusiaan semata-mata untuk menjajah seterusnya memiliki tanah negara tersebut. Bolehkan seluruh negara-negara Arab bersatu membantu Palestine yang tidak berdaya menentang negara tersebut?




Negara-negara Islam di seluruh dunia perlu bangkit menentang kekejaman Israel dan tidak boleh membisu seribu bahasa. Sudah puluhan tahun rakyat Palestine terutama penduduk di Gaza merana atas perbuatan Yahudi Israel itu, rundingan dibuat sudah berpuluh kali tapi hasilnya hingga kini mereka dizalimi dan ditindas tanpa belas kasihan.




Banyak juga bantuan diberi kepada rakyat Palestine oleh negara-negara Islam. Tapi baru-baru ini angkatan kapal untuk ke Gaza dengan muatan bahan bantuan hak asasi manusia diserang, ditawan, dan dirampas oleh tentera Israel dengan alasan atau hujah yang licik. Angkatan kapal bantuan hak asasi kemanusiaan ditawan, sehingga kini status mereka masih kabur.

No comments:

Post a Comment