Saturday, September 18, 2010

Aku Hanya Pasrah




Salam hormat dan rahayu.



Hidup seseorang itu ada ketentuan dan ketetapan yang telah tertulis sejak azali lagi. Justeru, kita perlu pasrah dengan kehendak Ilahi. Usaha dan ikhtiar ada pada manusia, dan manusia itu sendiri yang menentu dan mengubah nasibnya, Allah hanya merestu dan memberi rahmat serta barakahNya.


Setiap pemimpin negara mahukan negaranya aman makmur, rakyat sentiasa bekerjasama dan hidup penuh harmoni. Oleh itu, setiap rakyat bersama pemimpin berperanan dan bertanggungjawab sepenuhnya menggembling tenaga memajukan pembangunan dan ekonomi negara.







anak-anak keciciran mengemis di jalan raya

Unsur rasuah, penyelewengan kuasa, dan apa jua masalah yang menggugatkan keselamatan negara perlu ditangani bersama. Masalah kemiskinan, keciciran murid, kebanjiran pendatang asing yang tidak terkawal, pendidikan, kesihatan, pengangkutan, dan jenayah perlu diselesaikan serta diberi keutamaan.


jangan biarkan anak anda keseorangan, fikirkan keselamatannya.


Saban hari melalui media, kes jenayah seperti pembunuhan, merompak, buang bayi, dan penipuan berleluasan. Yang menjadi perhatian negara sekarang ini ialah kes pembunuhan kejam ke atas Datuk Sosilawati bersama tiga rakan yang lain. Mangsa bukan saja ditikam, disembelih malah dibunuh sampai mati lalu mayat mereka dibakar, dan abu mayat pula dibuang dimerata sungai berhampiran dengan lokasi pembunuhan. Anak-anak pula dibiarkan begitu saja keseorangan menjalankan aktiviti harian sedangkan mereka perlukan perlindungan daripada orang dewasa. Ibu bapa perlu bertanggung sepenuhnya terhadap keselamatan dan pendidikan anak-anaknya. Jangan abaikan mereka.

No comments:

Post a Comment