Thursday, May 20, 2010

Siapa Yang Benar?





Salam hormat dan rahayu


Bila berjuang terus berjuang, tidak kenal api, tidak kenal jemu, tidak kenal tekanan, tidak lagi patah hati, membujur lalu melintang patah, apatah lagi jika apa yang diperjuangkan itu adalah perjuangan yang suci, ada keikhlasan, dalam menegak keadilan dan kebenaran.







Hati akan goyah, gementar, memberontak lalu lebur dalam keghairahan meniup semangat perjuangan dalam menghapus kebatilan dan membanteras kejahilan. Api perasaan anak muda memuncak mahukan perubahan, jiwa rakyat pula bergolak mahukan pembelaan, sanggup bermandikan darah supaya hasrat tercapai, apakah kemungkinan teori domino akan berlaku berdasarkan peristiwa berdarah yang berlaku di Thailand




Apakah perjuangan mereka ada kesamaan atau mirip buat negara kita? tepuk dada tanya fikiran masing-masing. Yang penting disini ialah mengekalkan keamanan, hidup berharmoni dan mantapkan perpaduan, usah timbul isu yang membolehkan konflik dalam kalangan rakyat, usah pula usik mengusik sehingga rakyat saling prejudis atau prasangka yang tidak baik.

No comments:

Post a Comment