Monday, September 13, 2010

Berhati Syaitan.






Salam hormat dan rahayu.


Manusia akan buat apa saja untuk capai matlamat, walaupun bertindak kejam seperti menipu, menindas, memukul, dan membunuh. Membunuh demi wang, kuasa, mahupun meningkatkan kekayaan dalam kalangan manusia sudah menjadi lumrah saban tahun. Yang penting wang atau duit diperoleh melalui pelbagai cara termasuk melalui peras ugut, dan pengkhianatan rakan seperniagaan.


Manusia sering saling tidak jujur, hilang pertimbangan akal bila berurusan sesama sendiri terutama urusniaga yang melibatkan wang berjuta ringgit. Ini belum soal menentukan kedudukan atau status seseorang dalam masyarakat mahupun dalam arena politik. Manusia sanggup melakukan apa saja termasuk mengorbankan ramai jiwa yang tidak bersalah untuk kepentingan sendiri.


Baru-baru ini, negara kita dikejutkan dengan paparan berita melalui pelbagai media mengenai kematian seorang jutawan Datuk Sosilawati Lawiya, bersama peguam peribadinya Ahmad Kamil Abdul Karim, pemandu Kamaruddin Shamsudin, dan pegawai bank CIMB Noorhisham Mohamad. Mereka ini dibunuh secara kejam dan tidak berperikemanusiaan malah mayat mereka dibakar. Untuk menghilangkan bukti, abu mayat kesemua mangsa dibuang ke sungai.




Seorang yang bergelar Datuk yang juga merupakan peguam iaitu Datuk K. Patmanaban ditahan polis untuk membantu siasatan kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga mangsa yang lain. Turut sama ditahan polis ialah adik kepada Datuk K. Patmanaban bersama beberapa pekerjanya. Kesemua mereka yang ditahan oleh polis itu adalah berketurunan hindu.





mencari bukti pembunuhan di Sungai Kanchong, Banting


Datuk Sosilawati Lawiya, 47, bersama tiga yang lain dipukul, ditikam, dibunuh, malah disembelih dengan kejam. Mayat mereka dibakar lalu abunnya dibuang ke dalam sungai untuk menghilangkan bukti. Kesemua mangsa yang beragama Islam dibunuh dan dibakar secara hindu. Apakah ada isu lain disebalik peristiwa yang sangat tragis ini?


Mangsa dipercayai ada hubungan perniagaan dengan suspek yang melibatkan wang berjuta. Pembunuh mangsa sudah hilang pertimbangan, begitu kejam, hilang keluhuran budinya dan wajib dijatuhkan hukuman yang setimpal dengan perbuatan mereka.

No comments:

Post a Comment