Thursday, November 12, 2009

Hempedu Ular.


Salam hormat dan rahayu.

Rezeki boleh dicari dan diperoleh dimana-mana saja. Ini tergantung kepada kebijaksanaan individu. Jika kita berusaha dan dapat restu Tuhan pasti kita peroleh kejayaan. Apa jua bentuk pekerjaan, sama ada sebagai peniaga, petani, peladang, penjual secara kecil-kecilan, mahupun pentadbir, hendaklah bersikap ikhlas dan jujur.




Ada juga terdapat peniaga-peniaga kecil mencari rezeki dijalanan untuk menyara hidup keluarga mereka. Mereka sanggup menjual apa saja untuk terus hidup asalkan ianya dilakukan secara halal. Di Kota Jakarta Pusat, sering kelihatan anak muda berniaga obat tradisional di jalanan. Mereka menjual sekelompok ular senduk (cobra) untuk dijadikan obat dan penawar segala penyakit.

Ular itu dibunuh, hempedunya ditelan mentah, manakala dagingnya dipotong dibakar dijadikan sate. Harga bagi seekor ular senduk ialah 50,000 hingga 100,000 rupiah. Mereka mempunyai pelanggan tetap dan pendapatannya agak lumayan. Di negara Hong kong, Jepun, dan Thailand juga terdapat gerai-gerai yang menjual ular untuk tujuan perubatan. Setiap penyakit ada penawarnya. Justeru carilah penawar yang bersesuaian dengan penyakit anda. Yang pasti jumpa doktor pakar untuk dapatkan rawatan bagi sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment