Thursday, June 25, 2009

Menembusi Hijab Ketuhanan


Salam hormat dan rahayu,

Sesiapa yang menjalankan tugas-tugasnya dengan Allah secara ikhlas dan benar, maka ia tidak terpengaruh oleh apa sahaja selain Allah. Wahai insan, janganlah menuntut apa yang kamu tidak ada. Bertauhidlah kepada Allah dan jangan sekutukan Dia dengan apa jua. Jadikan diri kamu matlamat bagi anak panah takdir yang akan mengena diri kamu bukan untuk membunuh tetapi untuk mencederakan. Barang siapa yang meleburkan diri kerana tuhan akan menerima ganjaran dariNya.

Janganlah kamu sangka yang diri kamu telah termasuk dalam golongan orang keruhanian kecuali kamu telah menjadi musuh diri kamu dan kamu telah terpisah dari anggota badan kamu, dan telah memutuskan perhubungan dengan wujud kamu, dengan gerak dan diam kamu, dengan pendengaran dan penglihatan kamu, dengan lisan dan pegangan kamu, dengan usaha dan tindak kamu, dan apa saja yang kamu anggap datangnya dari diri kamu sendiri, dan semua yang ada pada kamu setelah wujud keruhanian itu, dihembuskan ke dalam kamu, kerana semua itu, adalah tabir antara kamu dengan tuhan kamu.

Apabila roh kamu telah jadi bersih dan suci, maka rahsia dari segala rahsia, yang ghaib dari segala yang ghaib, terbuka kepada kamu, dan kamu akan sedar, mana musuh dan mana sahabat, mana haq dan mana batil, mana tauhid dan yang mana syirik. Hanya dengan itu sahaja, kamu dikurnia rahsia dan alam ketuhanan, dan perkara yang jarang diketemui orang, dan kamu akan diberi kekuasaan kun fayakun dan keramat.

Kuasa ini adalah jenis kuasa yang diberi kepada insan yang percaya terhadap Allah swt secara tuntas.

Sesuatu itu tidak dapat mendatangkan kemudharatan dan kemusnahan ke atas kamu, melainkan dengan izin Allah swt.

No comments:

Post a Comment