Tuesday, October 27, 2009

Keangkuhan Manusia 2


Salam hormat dan rahayu.

Sejak ujud peradaban manusia, orang Yahudi antara beberapa bangsa yang masih menjadi musuh dan berterusan untuk hapuskan penganut Islam. Pelbagai cara mereka lakukan antaranya, melalui peperangan, penghapusan etnik, peperangan politik dan ekonomi, serta propaganda berbentuk penghinaan melalui media.

Orang Yahudi bernegarakan Israel ini, telah dan selalu engkar bukan saja perintah Tuhan malah mungkir janji terhadap negara Palestine untuk memutuskan perdamaian. Sifat angkuh orang Yahudi ini tidak dapat dimaafkan, apatah lagi ramai jiwa rakyat Gaza, Palestine yang tidak berdosa terbunuh akibat serangan senjata 'white phosporus' yang sememangnya dilarang oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu.






mangkuk tandas





kasut wanita




mangkuk tempat buang air kecil


Malahan orang-orang Yahudi mencipta sesuatu yang menghina agama Islam dan sengaja membangkitkan kemarahan orang-orang Islam. Antaranya kasut yang kulitnya ditulis dengan kalimah tauhid, dan penutup tandas dihiasi dengan kalimah syahadat.


Pepatah ada mengatakan bahawa ikut hati mati, ikut rasa binasa, ikut nafsu lesu. Justeru yang paling baik ialah ikut iman pasti aman dalam menghadapi perjalanan hidup.


'Diwajibkan atas kamu berperang, pada hal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, pada hal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, pada hal ia amat buruk bagi kamu. Allah Maha Mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.' Al Baqarah : 216.

No comments:

Post a Comment